Ένα σημαντικό έργο για την Ήπειρο μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης καθώς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προκήρυξε τον διαγωνισμό για τον οδικό άξονα «Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά», προϋπολογισμού 310 εκατομμύρια ευρώ.
Η δημοπράτηση του οδικού άξονα γίνεται ως δρόμου ταχείας κυκλοφορίας και με ανισόπεδους κόμβους που θα εξυπηρετούν την περιοχή.
Ο οδικός άξονας, μήκους 70χλμ., θα ενώνει την πρωτεύουσα της Περιφέρειας Ηπείρου με τη γειτονική Αλβανία με ταχύτητα και ασφάλεια.
Παράλληλα:
- θα αναβαθμίσει την αστική κίνηση στη πόλη των Ιωαννίνων,
- θα εξασφαλίσει την πρόσβαση στην Ιόνια Οδό της περιοχής της Κόνιτσας και κατ’ επέκταση των περιοχών της Φλώρινας και της Καστοριάς
- εκτρέπει σημαντικούς υπερτοπικούς φόρτους από την Περιφερειακή Οδό των Ιωαννίνων και συνδέει την Βιομηχανική Περιοχή των Ιωαννίνων, διοχετεύοντας την βαριά κυκλοφορία στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων.
- Στα σημαντικά οφέλη του οδικού άξονα Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά είναι η εξυπηρέτηση του αεροδρομίου των Ιωαννίνων καθώς και του κύριου όγκου της κυκλοφορίας μεταξύ Αλβανίας – Ελλάδας, αφού η συνέχεια της οδού μετά την Κακαβιά εξυπηρετεί τις παραλιακές περιοχές της Αλβανίας και τα Τίρανα, από τις οποίες προέρχεται μεγάλος αριθμός χρηστών της οδού. Σημειώνεται επίσης ότι, αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών.
Μετά την ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την έναρξη της προκήρυξης του διαγωνισμού για την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού με το τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά, ξεκίνησε παράλληλα και η κήρυξη των απαλλοτριώσεων.
Μάλιστα το υπουργείο για να τρέξει την διαδικασία προχώρησε με τη μορφή της κατεπείγουσας αναγκαστικής απαλλοτρίωσης των ακινήτων πάνω στα οποία θα διέλθει ο άξονας. Πιο συγκεκριμένα οι πρώτες αποφάσεις του υπουργείου αφορούν τα τμήματα:
Υποτμήμα 1: Ιωάννινα – Καλπάκι, υποτμήμα 1.1 : από χ.θ. 4+988,00 έως χ.θ.12+582,38 στις Τ.Κ. Πεδινής ,Τ.Κ. Κοσμηράς και Τ.Κ. Ασβεστοχωρίου της Δ.Ε. Μπιζανίου του Δήμου Ιωαννιτών στην Π.Ε. Ιωαννίνων». Η δαπάνη ανέρχεται σε 4,78 εκατ. ευρώ.
Υποτμήμα 1: Ιωάννινα – Καλπάκι, υποτμήμα 1.2: από χ.θ. 12+582,38 έως χ.θ. 21+902,30 στις Τ.Κ. Κόντσικας της Δ.Ε. Μπιζανίου του Δήμου Ιωαννίνων και Τ.Κ. Περάτης, Τ.Κ. Πετραλώνων, Τ.Κ. Ζωοδόχου της Δ.Ε. Πασσάρωνος του Δήμου Ζίτσας στην Π.Ε. Ιωαννίνων». Η δαπάνη ανέρχεται σε 5,29 εκατ. ευρώ.
Υποτμήμα 1: Ιωάννινα – Καλπάκι, υποτμήμα 1.3 : από χ.θ. 23+441,34 έως χ.θ. 29+347,32 στις Τ.Κ. Μεγάλου Γαρδικίου, Τ.Κ. Ροδοτοπίου και Τ.Κ.
Νεοχωρίου της Δ.Ε. Πασσαρώνος του Δήμου Ζίτσας στην Π.Ε. Ιωαννίνων». Η δαπάνη ανέρχεται σε 1,84 εκατ. ευρώ.
Υποτμήμα 1: Ιωάννινα – Καλπάκι, υποτμήμα 1.4: από χ.θ. 29+347,32 έως χ.θ. 38+177,14 στις Τ.Κ. Νεοχωρίου της Δ.Ε. Πασσαρώνος, Τ.Κ. Πρωτόπαππα της Δ.Ε Ζίτσας, Τ.Κ. Πετσαλιού και Τ.Κ. Γαβρισίων της Δ.Ε. Εκάλης του Δήμου Ζίτσας και Τ.Κ. Ασπραγγέλων της Δ.Ε. Κεντρικού Ζαγορίου του Δήμου Ζαγορίου στην Π.Ε. Ιωαννίνων». Η δαπάνη ανέρχεται σε 4,73 εκατ. ευρώ.
Υποτμήμα 1: Ιωάννινα – Καλπάκι, υποτμήμα 1.5 : από χ.θ 38+177,14 έως χ.θ.50+250,00 στις Τ.Κ Γαβρισίων της Δ.Ε. Εκάλης του Δήμου Ζίτσας, Τ.Κ.
Ασπραγγέλων, Τ.Κ. Άνω Πεδινών και Τ.Κ. Κάτω Πεδινών της Δ.Ε Κεντρικού Ζαγορίου του Δήμου Ζαγορίου, Τ.Κ. Νεγράδων, Τ.Κ Καλπακίου και Τ.Κ. Δολιανών της Δ.Ε Καλπακίου του Δήμου Πωγωνίου στην Π.Ε. Ιωαννίνων». Η δαπάνη ανέρχεται σε 5,85 εκατ. ευρώ.
Η προκήρυξη του έργου
Το αντικείμενο του έργου αφορά την μελέτη και κατασκευή των κάτωθι :
Ολοκλήρωση του Ανισόπεδου Κόμβου Εγνατίας (Κ0).
Κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου στο τμήμα “Ανισόπεδος κόμβος Ιόνιας Οδού με Εγνατία Οδό έως Ανισόπεδο κόμβο Καλπακίου μήκους 46,4 km (Χ.Θ. 4+800 – Χ.Θ. 51+237,37) με την κατασκευή έξι (6) ανισόπεδων κόμβων :
1. Ανισόπεδος Κόμβος Κοσμηράς – Ασβεστοχωρίου (Κ1).
2. Ανισόπεδος Κόμβος Γραμμενοχωρίων (Κ2).
3. Ανισόπεδος Κόμβος Πασσαρώνος (Κ3) (Προαίρεση 1).
4. Ανισόπεδος Κόμβος Ζίτσας (Κ4) .
5. Ανισόπεδος Κόμβος Καρυών (Κ5).
6. Ανισόπεδος Κόμβος Καλπακίου (Κ6).
Αποκατάσταση του εγκάρσιου και παράπλευρου δικτύου τοπικών οδών, όπου απαιτείται.
Προαίρεση 2η : Αναβάθμιση του τμήματος Καλπάκι – Κακαβιά, μήκους 23,11 χλμ.
Για το τμήμα Ιόνιας Οδού με αρχή το τέλος της σύμβασης Παραχώρησης (ΧΘ 4+800) και πέρας το τέλος του Α/Κ Καλπακίου (ΧΘ 51+237,37) στο συμβατικό αντικείμενο που ολοκληρώθηκε και παραλήφθηκε συμπεριλαμβάνεται:
Η πλήρης κατασκευή αυτοκινητοδρόμου συνολικού μήκους 46,4 χλμ.
Ειδικότερα ο αυτοκινητόδρομος έχει σχεδιαστεί με ταχύτητα μελέτης 100 km/h και με διατομή που περιλαμβάνει δύο (2) λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 3,50m. και 3,75m η κάθε μία και μία (1) λωρίδα έκτακτης ανάγκης πλάτους 2,30m ανά κατεύθυνση.
Πηγή: ypodomes.com