ΑΠΟΨΗ

0
19

ΕΝΑΡΞΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΜΕ ΕΥΧΕΣ ΑΡΚΕΙ;

Το κουδούνι χτύπησε 14 Σεπτεμβρίου, την ημέρα του Σταυρού, και οι μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς σηκώνουν τον δικό τους σταυρό.

Η κυβέρνηση είχε όλο το χρόνο να ετοιμάσει τις βασικές δομές που θα έβαζαν τις σωστές βάσεις για την λειτουργία των σχολικών μονάδων, ενόψει μάλιστα της δύσκολης υγειονομικής κρίσης που βιώνουμε από την πανδημία του κορωνοϊού.

Ο αριθμός μαθητών στα τμήματα στα περισσότερα σχολεία των αστικών κέντρων αγγίζουν τους 25, η πρόσληψη εκπαιδευτικών που πραγματοποίησε το υπουργείο παιδείας  δεν καλύπτει τις διδακτικές ανάγκες, ο εξοπλισμός για την τήρηση των μέτρων και των κανόνων ασφάλειας της δημόσιας υγείας είναι ανεπαρκής.

Το πρωτόκολλο και οι οδηγίες του ΕΟΔΥ φαντάζουν εξωπραγματικές οδηγίες που δύσκολα εφαρμόζονται στα σχολεία, εξαιτίας και  του μειωμένου προσωπικού καθαριότητας.

Νηπιαγωγοί, δάσκαλοι και καθηγητές είναι ανυπεράσπιστοι στο δύσκολο έργο που επικαλούνται να επιτελέσουν με τις μεγάλες ανεπάρκειες στα μέτρα προστασίας.

Τα παγουρίνια και οι μάσκες ήταν το ζητούμενο για την παιδεία μας που βρίσκεται στη δίνη του κορωνοϊού;

Εκπαιδευτικοί που τεντώνονται σαν το “λάστιχο” για να εφαρμόσουν κατά το δυνατόν καλύτερα με αγώνα δρόμου καθημερινά τις υγειονομικές οδηγίες και την προσαρμογή των μαθητών στην πρωτόγνωρη αυτή κατάσταση, αλήθεια εμπίπτει στις αρμοδιότητές τους;

Μήπως η πρόσληψη σχολικών νοσηλευτών ήταν πιο αποτελεσματική από την δωρεά μάσκας, οι οποίοι θα προσέφεραν αποτελεσματική υπηρεσία;

Με ευχές λοιπόν και δύο μικρά δώρα ήσσονος σημασίας για να λέμε ότι κάτι κάναμε για την παιδεία, που ούτε προβλήματα λύσαμε  αλλά κατά τα άλλα καθημερινά καταφθάνουν στα σχολεία της χώρας εγκύκλιοι απανωτές που επιφορτίζουν εκπαιδευτικούς με εκατοντάδες υποχρεώσεις (οι άνθρωποι για όλες τις δουλειές μαζί με 25 μαθητές στο τμήμα)  θα αντιμετωπίσουμε ως κοινωνία την απειλή της δημόσιας υγείας, εξαιτίας του κορωνοϊου;

Η υγεία και η παιδεία απαιτούν κονδύλια, απαιτούν πολιτική βούληση που έμπρακτα θα λύσει  προβλήματα και θα επενδύσει στον ΑΝΘΡΩΠΟ. Και τώρα μάλιστα που απειλείται η υγεία των πολιτών από την πανδημία, γίνεται περισσότερο αντιληπτό πόσο σημαντική επένδυση είναι η παιδεία και η δημόσια υγεία.

  Παναγιώτης Νάκας