Αδικαιολόγητες Καθυστερήσεις και προσκόμματα στα έργα που ξεκίνησαν επί ΣΥΡΙΖΑ στην Άρτα (Υποδομών και Μεταφορών)

Σε απάντηση της από 21.12.2020 ερώτησης της Όλγας Γεροβασίλη, Βουλευτή Άρτας και Γραμματέα Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία και των Βουλευτών Ηπείρου προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών με θέμα «Αδικαιολόγητες Καθυστερήσεις και προσκόμματα στα έργα που ξεκίνησαν επί ΣΥΡΙΖΑ στην Άρτα», το αρμόδιο Υπουργείο κοινοποίησε πριν λίγες μέρες τις προ διμήνου απαντήσεις των υπηρεσιών του.

Όπως τονιζόταν στην ερώτηση, παρ’ ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είχε δρομολογήσει μια σειρά έργων, έχοντας δεσμεύσει δεκάδες εκατομμυρίων για την υλοποίησή τους στην Άρτα και την ευρύτερη περιοχή, η σημερινή Κυβέρνηση κωφεύει.

Πιο συγκεκριμένα:

  • Για την κατασκευή του πάρκου αθλητικών και ψυχαγωγικών ορεινών δραστηριοτήτων στο Σταυρό Θεοδωριάνων, και της σύνδεσης με το οδικό δίκτυο, έργο που συνιστά μοχλό ανάπτυξης για την περιοχή και προσωπική δέσμευση του πρ. Πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα και για το οποίο επί ΣΥΡΙΖΑ εγκρίθηκε χρηματοδότηση 5 Εκατομμυρίων Ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων:

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας μόλις στις 7 Ιουλίου 2020 προέβη στην υπογραφή της σχετικής προγραμματικής σύμβασης μεταξύ του Δήμου Κεντρικών Τζουμέρκων και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την υλοποίηση του πάρκου.

Στη δε απάντηση στο ερώτημα γιατί καθυστερεί το πάρκο, το Υπουργείο Υποδομών αναφέρει ότι μέχρι σήμερα …«προγραμματίστηκε η σύναψη συμβάσεων τεχνικών συμβούλων για υποβοήθηση της Αναθέτουσας Αρχής» και τα σχετικά σχέδια συμβάσεων είναι ακόμη …«προς έγκριση», σχεδόν δύο χρόνια μετά την εξασφάλιση χρηματοδότησης επί ΣΥΡΙΖΑ!

  • Ο δρόμος Αθαμάνιο – Θεοδώριανα για τον οποίο εγκρίθηκε επί ΣΥΡΙΖΑ χρηματοδότηση σχεδόν 9 Εκατομμυρίων Ευρώ, ήδη από το 2018 σε υλοποίηση προσωπικής δέσμευσης του πρ. Πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα και με απόφαση του τότε Υπουργού, Χρήστου Σπίρτζη:

Επί ΣΥΡΙΖΑ είχε γίνει η μελέτη ολοκλήρωσης του έργου, η ανάθεσή του αλλά και άρχισε η κατασκευή του. Έκτοτε η τύχη του έργου αγνοείται. Το Υπουργείο Υποδομών στην απάντησή του σχετικά απλά σημειώνει ότι στις αρχές Σεπτέμβρη του 2020 εγκρίθηκε ο 2ος Α.Π.Ε. του έργου κι ότι προετοιμάζεται Συμπληρωματική Σύμβαση. Βέβαια, δεν αναφέρει καν αν στην εν λόγω συμπληρωματική σύμβαση περιλαμβάνεται έστω το αίτημα τοπικών συλλόγων από τον Ιούλιο του 2020 για πρόσθετη δαπάνη που να συνδέεται με το υδραγωγείο Βρυζοκαλάμου.

  • Η αναστήλωση της ιστορικής Γέφυρας Κοράκου, ένα από τα σπουδαιότερα μνημεία της Πολιτιστικής κληρονομιάς μας στην Κοιλάδα του Αχελώου, για την οποία επί ΣΥΡΙΖΑ δεσμεύτηκαν 16,5 Εκατομμύρια Ευρώ:

Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, δια του τότε Υπουργού Υποδομών, Χρ. Σπίρτζη, είχε προχωρήσει σε μια σειρά ενεργειών, με αποκορύφωμα την υπογραφή του Μνημονίου συνεργασίας για την προγραμματική σύμβαση ανακατασκευής της ιστορικής Γέφυρας, στις 15 Φεβρουαρίου 2019, στα Γραφεία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Αθήνα από τους τρεις υπουργούς Υποδομών, Οικονομικών και Πολιτισμού, το Ε.Μ.Π, τους δύο Περιφερειάρχες Ηπείρου και Θεσσαλίας και των δημάρχων Γ. Καραϊσκάκη και Αργιθέας. Πριν την υπογραφή αυτού του μνημονίου ο Υπουργείο Υποδομών είχε δεσμεύσει το ποσό των 16,5 εκατ. Ευρώ από τις δημόσιες επενδύσεις για την Αναστήλωση της Γέφυρας Κοράκου και την ανάπλαση της περιοχής.

Δυστυχώς, μετά την ανάληψη της εξουσίας από τη Ν.Δ., το εγχείρημα έχει παγώσει και η κυβέρνηση, μέχρι στιγμής, κωφεύει στο δίκαιο αίτημα των φορέων Άρτας και Καρδίτσας αλλά και της τοπικής κοινωνίας στην Κοιλάδα του Αχελώου να υπάρξει συνέχεια, παρά την προφορική δέσμευση του Πρωθυπουργού κατά την περιοδεία του στην Άρτα τον Ιούλιο του 2020, όπου μεταξύ άλλων επισκέφτηκε το γεφύρι της Πλάκας, η αναστήλωση του οποίου αποτέλεσε στοίχημα της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και επιτεύχθηκε μάλιστα ταχύτατα.

Το Υπουργείο Υποδομών πετάει την μπάλα στην εξέδρα και το μόνο που απαντά για τις αδικαιολόγητες καθυστερήσεις είναι ότι 2 χρόνια μετά τις ενέργειες ΣΥΡΙΖΑ, ακόμη δεν έχουν εγκρίνει όλα τα συμβαλλόμενα μέρη (Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Περιφέρεια Ηπείρου, Περιφέρεια Θεσσαλίας, Δήμοι Γ. Καραϊσκάκη, Αργιθέας, Ε.Μ.Π., Τ.Ε.Ε.) τους όρους σύναψης της σύμβασης και γι’ αυτό η σύμβαση …εκκρεμεί!

  • Τέλος, ο δυτικός άξονας της Ιόνιας οδού έως την Κακαβιά, υποψήφιο προς χρηματοδότηση έργο από το Ταμείο Ανάκαμψης, εν τέλει δεν συμπεριλήφθηκε καν στο «Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας» της Κυβέρνησης που κατά τα λοιπά εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο μόλις στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας.